m1

ویژگی یک سردخانه مناسب

ویژگی یک سردخانه مناسب برای اجاره

سردخانه مناسب، مجموعه‌ای از تأسیسات صنعتی است که از آن برای سرد کردن و نگهداری کالاها و محصولات ازجمله سبزیجات، میوه‌ها، محصولات لبنی، فرآورده‌های گوشتی و غیره استفاده می‌شود.

نگهداری از این مواد در سردخانه موضوعی بسیار مهم و درعین‌ حال پیچیده است چرا که عوامل زیادی می‌تواند بر نحوه نگهداری از محصولات تازه مؤثر باشد و درصورتی‌که به درستی انجام نشود باعث بروز مشکلات بسیار زیاد می‌شود. بنابراین یک سردخانه خوب باید دارای امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد تا بتواند از محصولات در طی مدت زمان خاص با ویژگی و کیفیت مطلوب نگهداری کند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم شما را با یک سردخانه مناسب و ویژگی‌های آن آشنا کنیم، امیدواریم مورد توجه‌تان قرار بگیرد.

اساسی‌ترین ویژگی‌های یک سردخانه مناسب

سرخانه‌ها به‌عنوان محل نگهداری کالاهای فاسدشدنی ازجمله میوه، سبزیجات، گوشت و فرآورده‌های لبنی استفاده می‌شوند. تا از فاسدشدن، آسیب به‌وسیله حشرات یا سایر اشکال تخریب جلوگیری کنند. باوجود اینکه امروزه سردخانه‌های بسیاری با روش‌ها و تجهیزات متفاوتی ایجاد شده‌اند اما همه آن‌ها دارای عملکرد و هدف یکسانی هستند تا نگهداری محصولات به شکل اصولی انجام‌ شده و در زمان مناسب ارائه شوند. ازجمله ویژگی‌های اساسی و مهمی که یک سردخانه مناسب باید داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دما

اساسی‌ترین فاکتور و ویژگی در هر سردخانه دما است. در تمام سردخانه‌ها کاهش دمای محصول در کمترین زمان ممکن و ثابت نگه‌داشتن در همان دما برای انواع کالاها و محصولات در طی زمان نگهداری یک اصل مهم است و باید رعایت شود.

کنترل تکنیکی و اصولی دما در هر سردخانه مزایایی از قبیل، تازه ماندن محصول، کاهش تغییرات نامناسبی مثل از بین رفتن شکل ظاهری آن، کاهش میزان تبخیر آب محصولات، کاهش خسارات ناشی از باکتری‌های مخرب مواد غذایی و پایین آمدن تنفس و فعالیت متابولیک محصول را به همراه خواهد داشت.

  • رطوبت نسبی

رطوبت نسبی اهمیت زیادی در زمان ماندگاری محصول و حفظ کیفیت آن در سردخانه دارد. رطوبت نسبی، نسبت درصدی از رطوبت موجود در واحد حجم هوا، به مقدار رطوبتی است که هوا در آن دما قادر به نگهداری است. میزان رطوبت هوا یک مقدار مشخصی است و معمولاً با درصد نمایش می‌دهند. اگر میزان رطوبت نسبی محیط زیاد باشد رطوبت اضافی به‌صورت قطرات آب و شبنم‌هایی بر روی دیواره‌ها و محصولات خواهد نشست. این رطوبت اضافی در سطح محصول امکان رشد کپک‌ها را افزایش می‌دهد و برعکس کاهش بسیار زیاد رطوبت نیز پژمردگی و پلاسیدگی محصولات را به همراه خواهد داشت.

  • نور

نور مهم‌ترین ویژگی در ساخت سردخانه است. مقدار نور و روشنایی کمتر، بهترین و رایج‌ترین حالت در نگهداری مواد غذایی در دمای پایین است. روشنایی زیاد باعث ایجاد گرما می‌شود به همین دلیل در برخی از سردخانه‌ها مواد غذایی را در محیطی تاریک نگهداری می‌کنند.

بهترین سردخانه با تمام ویژگی‌ها و امکانات

امروزه سردخانه‌های بسیاری با اشکال مختلف و تجهیزات قدرتمند و سیستم‌های خنک‌کننده مجهز و به‌روز زیادی وجود دارند که قابلیت نگهداری طولانی مدت از محصولات در دما و رطوبت مختلف را دارند. ازجمله این سردخانه‌ها، می‌توان به سردخانه مهران سرد تبریز اشاره کرد.

سردخانه مهران سرد تبریز

سردخانه مهران سرد جزو بهترین سردخانه در تبریز در میان سایر سردخانه‌ها است که تمام ویژگی یک سردخانه مناسب را داراست و در صنف میوه، گوشت و مرغ و لبنیات به‌ویژه پنیر فعالیت دارد. این سردخانه بسیار مدرن در تبریز مجهز به پیشرفته‌ترین تکنولوژهای روز دنیا بوده و مطابق با بالاترین استانداردهای ساخت و طراحی در جهان احداث گردیده است.

سردخانه مهران سرد تبریز با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و ادوات، تأسیسات برودتی، سیستم انبارداری پیشرفته، سیستم عایق حرارتی و رطوبتی، سیستم پیامکی سردخانه و همچنین خدمات تلفن گویا، باهدف نگهداری از محصولات غذایی به‌صورت کاملاً اصولی، در زمره مدرن‌ترین سردخانه‌ها قرارگرفته است.

موارد مهم در انتخاب یک سردخانه مناسب

با افزایش جمعیت و صنعتی شدن شهرها، نیاز به ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی به‌عنوان یک نیاز مبرم مورد توجه قرار گرفته است. سردخانه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات نگهداری و انجماد مواد غذایی به شمار می‌آیند. یک سردخانه مناسب لازم است از ساختاری تشکیل‌شده باشد که بتواند طیف گسترده‌ای از محصولات و کالاها را برای مدت طولانی نگهداری نماید.

سردخانه مهران سرد تبریز با بیش از سی سال سابقه درخشان درزمینه میوه، لبنیات و گوشت و مرغ به‌عنوان یکی از شناخته شده‌ترین سردخانه‌ها در شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

شرایط و امکاناتی که در این سردخانه فراهم است ازجمله، دمای نگهداری، رطوبت نسبی، نور و میزان اکسیژن که تأثیر بسزایی در کیفیت و مدت‌زمان نگهداری محصولات غذایی دارد، به‌خوبی می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما جهت افزایش ماندگاری محصولات و کاهش تلفات پس از برداشت محصول باشد.

به اشتراک گذاری این نوشته

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *